BIZAKODVA VÁRAKOZNI MIKÖZBEN A NYUGAT HANYATLIK

— Srdja Trifkovic

 

Az, hogy Hitler vonakodott a tudósításokat elfogadni, mert hadilábon állt a valósággal — amelyhez egyre irreálisabban viszonyult — felgyorsította Németország vereségét a második világháborúban. Olyan erősen hitt saját tévképzeteiben, hogy ezt Erwin Rommel vezértábornagy 1944 közepén úgy foglalta össze, hogy a Führer 'ábrándvilágban' élt. (Wolkenkuckucksheim, cloud-cuckoo-land)

Ugyanez a diagnózis alkalmazható a jobboldalra, az európaira és az amerikaira egyaránt, amelyek még mind azt állítják, hogy tökéletlen de megjavítható világban élünk, amelyben a Nyugat domináns helyet foglal el, és képes megújítani önmagát. [...] visszautasítanak minden bizonyítékot, hogy a nyugati világ hanyatlik — szemben a globális vetélytársaival —, még mindig támogatják a törvényhozói megoldásokat a civilizációs kihívásokkal szemben. A konzervatívok ('Conservative Inc.') számára minden figyelmeztetés, hogy a nyugati hatalom csak látszat, amely elfedi a felbomlást és a gyengeséget, csak egy ősreakciós propaganda és hazafiatlan defetizmus.

Másrészt, már több mint egy évszázada — legalább is mióta Oswald Spengler 1918-ban publikálta 'A Nyugat alkonya' c. művét — a filozófusok, a politikai teoretikusok, a teológusok és mások figyelmeztettek — főleg azok, akik nem hittek a "haladásban" és az ember tökéletesíthetőségében —, hogy a civilizációnk veszélyben van. Az evidenciák súlyos tömegét mozgósították, amelyek azt bizonyították, hogy abnormális időket élünk, amelyet a morális normák és a civilizációs alapértékek összeomlása jellemez az Atlanti-óceán mindkét partján. Napjainkban e betegséget feltűnően súlyosbítja a weinengeri öngyűlölet áttétes burjánzása szerte az egész nyugati világban.

Az elmúlt év során az Egyesült Államok szociopolitikai rendszerének válsága előrehaladott formát öltött a heveny működésképtelenség egyre gyakoribb kitöréseivel. A folyamat elsősorban az erőszak legitimizálásában, a "demokratikus eljárások" leértékelődésében, a cenzúra durva formáinak kiszabásában és olyan szavak és tettek kriminalizálásában nyilvánult meg, amelyek elfogadhatatlanok a washingtoni hatalmi csoportok (Beltway regime) és azok médiahadserege, a tech-óriások, az akadémiai körök és Hollywood számára.

Egy borzalmas új rend van kiépülőben, amely egy kis ideig még hasonlíthat ugyan a 'régi köztársaságra', de csak úgy, mint ahogy Drakula gróf hasonlít egy élő személyre.

Az Atlanti-óceán keleti partján Európa jó része kulturálisan és demográfiailag önmaga durva karikatúrájává válik. A déli tengeri határa olyan porózus, mint az USA mexikói határa. Európa "szekuláris teokráciája" (hogy Paul Gottfried találó kifejezését kölcsönözzük) arra koncentrál, hogy állampolgárainak tudatát megreformálja és átalakítsa, hogy azok hiedelmek egész sorát fogadják el, egy kötelező politikát és a multikulturális önmegsemmisítést, mint életszemléletet.

Következésképpen, az öreg kontinenset fokozatosan idegenek népesítik be, akik fizikailag Berlinben, Toulonban vagy Leedsben laknak, de lelkileg Anatóliában, Pandzsábban vagy a Magrebben. Ezek gyakran igen elszántak, hogy Európába jussanak, de ha egyszer megtelepedtek ott, akkor szeretnék lemásolni a szülőföldjük egyáltalán nem kellemes kulturális környezetét az új lakhelyükön. Lenézik a vendéglátóik marxista tolerancia- és sokszínűséghitét, és torkig vannak velük, és a megvetésük nem csillapítható a csúszó-mászó engedmények által sem.

Napjaink "egyesült Európája" igen messze van a nemzetek civilizált és — összességében — decens közösségétől, amely 1914. előtt volt. Az EU nem teremtett közös dolgokat szociális és civilizációs téren, kivéve ami az eredeti európai minták és értékek teljes körű megtagadását jelenti. Az eredmény: a diszkrimináció-ellenesség és a másság keresztényellenes imádatának a sivár kulturális egyformasága.

Az EU-gépezet irányítói a Brexit után sem adták fel a szuperállam létrehozására vonatkozó terveiket. A társadalmi fejlődés sokszínűségének elvesztésében — ami a természet fogyatkozó sokszínűsége mentén halad — az európai nemzetek identitásának, azok sajátos színeinek és egyedülállóságának eltörlésére törekednek. A nemzeti választásokat (mint Magyarország és Lengyelország esetében) sérelemnek tekintik, minthogy a reakciós szuverenisták megzavarják a törekvéseiket, mint amikor muszlim migránsok kötelező kvótáját akarják kivetni minden tagállamra. A megszállottságuk — amelyet akár csupán két generációval ezelőtt is hóbortosnak vagy őrültnek tekintettek volna — ma uralja a nyugati fősodort.

 
Az írástudók árulása
 
Julien Benda csaknem egy századdal ezelőtt publikálta kora intellektuális romlottságát ostorozó írását, 'Az írástudók lázadását'. Az "árulás" akkor történt, amikor az értelmiségi elit felhagyott a maradandó civilizációs értékek támogatásával, és engedte, hogy a rövid távú politikai előnyök eltorzítsák értelmiségi hivatását, mint olyat. Az 1920-as évek Európájában az értelmiségiek elkezdték feladni a hagyományos filozófiai és tudományos eszményeik tiszteletét — helyette inkább az egyéni érvényesülésre való törekvésnek és az erkölcsi relativizmusnak hódolva.

Fél évszázaddal később Christopher Lasch Benda "árulásának" egy előrehaladottabb formáját diagnosztizálta. José Ortega y Gasset a 'Tömegek lázadása' c. könyvére utalva Lasch 'Az elit lázadása' címet adta esszégyűjteményének. A jelenség kulcsmozzanata a szakértői-vezetői elit — jogászok, médiaszakemberek, tudományos szakértők, think-tank elemzők, befektetési tanácsadók stb. — elkülönülése a hagyományos és természetes úton kialakuló közösségektől. Ez az új elit a manipulált információbevitel és információmegjelenítés absztrakt világában él — létrehozva egy új, erősen ideologikus formáját a politikai diskurzusnak, amely a szekularizmuson, az erkölcsi és kulturális relativizmuson és tagjainak a szélesebb közösséghez való tartozás mindennemű érzésének visszautasításán alapszik.

Azaz, az 1972 februárjában tartott, 'Az eljövendő ipari világ' című fehér házi konferencián Carl Gerstacker, a Dow Chemical elnöke, körvonalazta vízióját a közeljövő "nemzet nélküli" (anational) nagyvállalatáról: "Van egy régi álmom egy olyan sziget vásárlásáról, amelyet egyetlen nemzet sem birtokol" — jelentette ki —, megalapítva ott a Dow világközpontját "nem tartozva egyetlen nemzethez vagy társadalomhoz sem".

Két évvel később, Richard Gardner lelkesülten jelentette ki a külügyminisztériumban, hogy "a világrend épületét" alulról kell építeni, mintsem felülről lefelé: "egy ügyes manőverezés a nemzeti szuverenitás körül — amely apránként felmorzsolja azt — fogja megvalósítani, sem mint a régimódi frontális támadás." Ez nyilvánvalóan a Gramsci-féle 'hosszú menetelés az intézményeken át' téma egy variációja volt. Azután víziójáért és erőfeszítéseiért Gardnert Jimmy Carter spanyol- és olaszországi nagykövetséggel jutalmazta.

Ugyanebben a szellemben, Strobe Talbott külügyminiszter-helyettes nyilatkozta nem sokkal azután, hogy elhagyta hivatalát, hogy az Egyesült Államok nem fog létezni "jelen formájában" a 21. században, mert a nemzeti lét fogalma maga fog elavulttá válni. Talbott állította 1992-ben, és ismételgette 'A nagy kísérlet' (The Great Experiment) c. 2008-as könyvében azt, hogy a 21. században a "nemzeti lét, ahogy azt ismerjük, elavult lesz; minden állam el fog ismerni egy egyedüli globális hatóságot" és azt, hogy lényegét tekintve minden ország a változó körülmények szerinti társadalmi egyezségekből és alkalmazkodásokból áll. Nem számít, hogy ezek egy időben milyen állandónak vagy akár szentnek látszottak, valójában mesterségesek és ideiglenesek.

Röviden összefoglalva: a Nyugat vezető társadalmi osztályának tagjai nem ismernek lojalitást ország és nemzet iránt. Ezek a történelem egyfajta furcsa végét akarják a gyökértelen és agymosott néptömegek átformálásával — egy posztmodern társadalomtechnológiai rendszerben, amit maguk irányítanak. Az ő építményük azon a véleményen alapul, hogy az országok nem tartoznak azokhoz az emberekhez, akik generációk óta lakják azt, hanem mindazokhoz, akik történetesen a határain belül vannak egy adott pillanatban. Felvilágosult személy nem érezhet elkötelezettséget egyetlen csoport iránt sem, kivéve az állítólagos hátrányos helyzetű kisebbségeket. Ennek megfelelően aktívan támogatják az önfelszámolást és bátorítják a kaukázusi embertípushoz tartozók öngyűlöletét, és démonizálnak minden fehér heteroszexuális férfit. A fajok és nemek végleges összekeveredésére törekednek, és a szexuális preferenciák virágzó sorára, egy könnyen irányítható embermasszában, amelyet Dr. Talbott "egyedüli globális hatósága" kormányoz.
 

Remény és ellenállás

Az alapító atyák ennél sokkal enyhébb sérelmekért buktatták meg a gyarmati kormányt. Lehetséges, hogy egy fordulat következik majd be akár ebben a késői stádiumban. A felemelkedés modelljéhez vélhetően szükséges egy katasztrofális esemény: egy gyorsan szétterjedő globális válság, talán egy pénzügyi összeomlás és egy valóban halálos világjárvány kombinációja. E rezsim megjósolható kudarca, hogy nem képes megbirkózni egy ilyen csapással, emberek millióit ösztönözheti, hogy újragondolják az életüket és a hiedelmeiket.

Az első áldozat a "haladás" gondolata lesz. Az átfordulás "a történelem jó oldala" alattomos gondolatától a hagyományok fenntartása felé, a megszállott valamivé válástól vissza a valós létezéshez: ez a gyógyulásunkhoz vezető változások kulcsa. A normális "nukleáris" családokat kellene visszaállítani, mint a túlélés alapvető egységeit. Az összeomló politikai struktúrák és a politikába vetett hit elvesztése közepette az uralkodó elit ideológiai rögeszméit az emberek el fogják vetni, mint abszurditásokat. A vér köteléke által összekötött embereket az emlékezés, a kultúra és a hit újra egyesíteni fogja, hogy életben maradjanak, és egyetlen Istenhez imádkozzanak. Ebből a szempontból további kihívás is adódik: a folyamatos árulás a szervezett kereszténységen belül, az elit uralkodó osztálya ötödik hadoszlopának beszivárgása az igen magas egyházi pozíciókba.

A keresztény ellenállás politikai teóriájáról elmélkedve, fontos hangsúlyozni az uralkodó osztályoknak a különböző dolgoktól (gyűlölködők, rendőri erőszak, sértő beszéd, fehér kiváltság, patriarchátus, rasszizmus, diszkrimináció stb.) való megszabadulásra vonatkozó ígéretei és a szabadság egy teljesen más formája között tátongó szakadékot: ez utóbbi az egyetlen, amely támogatja azon dolgok szabadságát, amelyek az életet olyanná teszik, hogy érdemes legyen élni. Ennek a keretrendszere nyújthatna egy megegyezésen alapuló eszmei síkot a különböző keresztény hagyományoknak. Ezek képviselőinek most össze kell fogniuk, máskülönben bizonyosan egyenként semmisítik meg őket.

Amint szembenéznek a politikai rendszerük féktelen brutalitásával, az átlagos amerikaiaknak nem kell kétségbeesni. A játéknak nincs még vége, mert a történelemben semmi sem "szükségszerű". 1996-ban, amikor az orosz emberek szörnyű időket éltek, Moszkvában találkoztam a híres matematikussal és konzervatív gondolkodóval, Igor Safareviccsel, és megkérdeztem tőle, hogy lát-e arra bármi reményt, hogy Oroszország feltámadjon. Azt válaszolta: "Mint matematikus, nem tudok gyakorlatilag használható módot ajánlani a gyógyulásra; de mint ortodox keresztény hiszek abban, hogy a Szentlélek jóakarata képes rá, ennélfogva valószínű, tehát már közel az idő."

Természetellenes, gonosz ideológiák és rezsimek nem rendelkeznek az állandóság képességével. Az igazi emberek viszont fel vannak vértezve érzésekkel és értelemmel és saját mivoltuk tudatával. Az ő küzdelmük a — helytelenül — 'elitnek' nevezett hatalmon lévőkkel szemben: igazságos. Ennek kimenetele: bizonytalan. Közben az igazi nyugatiaknak mindezek ellenére lehetséges és kell is ragaszkodniuk a szépséghez, az igazsághoz és a hithez, és örülniük kell az életnek.

Looking Forward as the West Declines
by Srdja Trifkovic — Chronicles Magazine

(fordította: pd)